Skip to main content

Wil je zelf aan de slag met het bouwen van een winstgevende website, maar weet je nog niet helemaal waar je moet beginnen? Geen zorgen, in dit artikel leggen we je een aantal stappen uit om je op weg te helpen met het zelf maken van een winstgevende website.

1. Wat is het doel van je website?

Een website kan verschillende doelen hebben. Het kan bijvoorbeeld een visitiekaartje zijn en daarmee puur informatief zijn, de site heeft als doel bezoekers aan te moedigen om contact met je op te nemen, of je wilt bijvoorbeeld producten verkopen. Het bepalen van dit doel is belangrijk, zodat je weet op wat voor manier je website gebouwd gaat worden.

2. Wie is je doelgroep?

Voordat je de website gaat bouwen is het natuurlijk belangrijk om te weten wie uiteindelijk in grote lijnen de bezoeker van je doelgroep wordt. Doordat je van te voren weet waar je doelgroep naar op zoek is, weet je weer wat beter op welke wijze je de website in kan gaan richten.

3. Zorg dat je alle nodige kennis hebt van het zelf bouwen van een website

Het bouwen van een website bestaat uit verschillende onderdelen. Heb je nog geen ervaring met het bouwen van een website, dan kan dit lastig zijn. Vooral het hebben van de juiste gedachtengang tijdens het proces zorgt ervoor dat je uiteindelijk niet slechts een website hebt, maar een winstgevende website. Wil jij zelf aan de slag met het bouwen van een winstgevende website, maar heb je hier nog geen ervaring mee? Kijk dan eens naar de Website Lanceer Challenge, een concept van Rocketstyle.

4. Het sturen op winstgevend zijn

Nadat je website is gebouwd, is het belangrijk om te sturen naar een winstgevende website. Dit kan je natuurlijk niet doen zonder te kijken naar de data & analytics van de website. Hierdoor is het belangrijk dat je de juiste meetsystemen koppelt. Op basis van deze data kan je de website beheren en optimaliseren.

5. Website bezoekers

Nu je website staat en je hebt inzicht in de analytische gegevens, ga je aan de slag om verkeer naar je website te verkrijgen. Hiervoor zijn verschillende opties. Wat past het best bij jou? Ga je je inzetten op organisch bezoek vanuit zoekmachines (SEO?) of ga je starten met online adverteren (social advertenties of SEA?).