Skip to main content

Veel ondernemers weten niet waar ze moeten beginnen en moeilijk werk wordt vaak overgeslagen. Maar besef dat hier juist de mogelijkheden liggen.

Misschien herken je jezelf wel in dit voorbeeld; je begint aan een nieuwe website, en gaat liever een halfuur lang op zoek naar een mooie foto voor je homepagina, in plaats van onderzoek te doen naar je doelgroep om erachter te komen waar zij nu echt mee zitten.

En nog belangrijker, waar je ze mee zou kunnen helpen!

Nog een (wellicht herkenbaar) voorbeeld:het volgen van adviezen van mensen die helemaal geen advies zouden moeten geven:

  • Een designer die adviseert welke teksten er op de website komen
  • Een buurman die financieel advies geeft (tenzij dit uiteraard toevallig zijn werk is)
  • Een verre vriend (in loondienst) die verteld hoe je jou bedrijf van de grond krijgt…

Simpel gezegd: Jaarlijks komen er enkel meer mogelijkheden bij om online mensen te bereiken, en door al de mogelijkheden te willen benutten zien veel ondernemers het bos niet meer. Waarop men advies vraagt aan mensen in hun omgeving maar welk advies gaat je nu helpen bij je resultaten? Ook hier geld hoe beter je je op één ding focust hoe beter je meerdere meningen en ideeën er zijn teveel mogelijkheden én er zijn teveel mensen die het zogenaamd wel weten.

Wanneer je zulke patronen blijft volgen, voer je alles op een matige manier uit. Op deze manier blijf je eindeloos bezig met de kleine dingetjes die er eigenlijk niet toe doen, een halfuur lang zoeken naar een foto voor de homepagina bijvoorbeeld…

Aan de andere kant…

Focus je je op hetgeen waar jij goed in bent en luister je niet naar al die zogenaamde goed bedoelde adviezen, dan pas zet je grote stappen in de juiste richting.

Met de juiste stappen kan het namelijk zó ontzettend makkelijk zijn om een website online te zetten waarmee je geld kunt verdienen.

Kies de juiste werkwijze, de juiste methodes, de juiste doelstellingen en de juiste strategie.

Alleen op die manier bereik je eenvoudig resultaat. Stuur niet meer op die waardeloze adviezen. Stuur op je eigen strategie. En als je geen goede strategie hebt ga dan met iemand aan de slag die je kan helpen aan een passende strategie voor jou doelstelling. Ga daarop in gesprek met jouw doelgroep en kom erachter wat zij precies nodig hebben. Op basis daarvan, kom je met een aanbod, een aanbod waar zij op zitten te wachten.

Blijf niet aanklooien, focus!